Panorama Oleśnicka

Artykuły w Panoramie
BĘDZIE DROGO
Lada dzień zacznie się spirala podwyżek. Czy wszyscy ją wytrzymają?...

Podwyżki czekają nas zarówno jeśli chodzi o opłaty, które ustalane są na szczeblu lokalnym, jak i te, które są regulowane w mniejszym lub większym stopniu przez rząd.
Najszybciej

wzrosnÄ… rachunki za ogrzewanie.

- W sierpniu, po dwóch latach bez zmiany ceny, MGK złożyła wniosek taryfowy do Urzędu (...)

 
czytaj Skomentuj ten artykuł! (15)
Nie żałujmy 30 złotych
- Jeśli ktoś żałuje 30 zł rocznej opłaty, to znaczy, że o psie nie myśli poważnie, a traktuje go jak przelotny kaprys - uważa skarbnik miasta

„Oświadczamy, że dane osobowe właścicieli psów zostały przekazane przez Powiatowy Inspektorat Weterynaryjny organom Urzędu Miasta w Oleśnicy bez naszej zgody i aprobaty” - pod zamieszczonym w poprzedniej Panoramie ogłoszeniem o takiej treści podpsiali się wszyscy prywatni lekarze weterynarii w Oleśnicy. Skąd taka ich reakcja? Wiemy, (...)

 
czytaj Skomentuj ten artykuł! (16)
Wyburzamy i budujemy
Zniknie m.in. obiekt po legendarnej piwiarni Turysta

Fragment Oleśnicy zmieni swoje oblicze już w 2009 roku. - Powoli myślimy o wyprowadzce i szukamy innych lokali - mówi Panoramie jeden z właścicieli kilku małych firm, które ulkowały się u zbiegu ulic Kazimierza Wielkiego i Lwowskiej. Jest tu punkt dorabiania kluczy, zakład mechaniki pojazdowej, są biura PCK, magazyny firmy budowalnej, do niedawna (...)

 
czytaj Skomentuj ten artykuł! (8)
Bezpieczna gastronomia
To pierwsza debata poruszająca problem bezpieczeństwa w pobliżu oleśnickich lokali gastronomicznych

Nieco inny jak zazwyczaj charakter miało ostatnie posiedzenie dwóch połączonych komisji Rady Miasta Oleśnicy. Na wniosek przewodniczących komisji Ekonomiczno - Prawnej Marka Czarneckiego oraz Ładu Przestrzennego Andrzeja Sowy w sali posiedzeń z radnymi spotkali się właściciele lokali gastronomicznych oraz funkcjonariusze policji. Stróżów prawa (...)

 
czytaj Skomentuj ten artykuł! (10)
Archiwalne numery
wydanie gazety nr 40 (1253) 1-7 października 2008 r.
Oleśnica zachwyca

To ma być nowe hasło stolicy powiatu
 
Znamy już pierwsze założenia nowej strategii promocyjnej miasta, którą przygotowała wrocławska agencja Publicon.
Jej czytelnika zaskoczy zapewne fakt, że badania sondażowe wśród mieszkańców Publicon ograniczył do ankiety, którą przeprowadził wśród 20 urzędników Urzędu Miasta Oleśnicy oraz 10 mieszkańców przybyłych na spotkania z przedstawicielami agencji. O tym ostatnim pisaliśmy szeroko w Panoramie.
Kolejne zaskoczenie przeżyjemy, kiedy przeczytamy, że urzędnicy wśród rzeczy, których brakuje w Oleśnicy, wymieniają... stadion i kino. Urzędnicy uważają też, że w mieście nie ma „parku do odpoczynku” oraz „komunikacji”. Ich zdaniem w Oleśnicy „brak możliwości kształcenia” i „za dużo jest ludzi starych”. Dziwić więc może w kontekście tych odpowiedzi, że - zdaniem agencji - „odpowiedzi na to pytanie [czego brakuje w Oleśnicy] dają największą wiedzę o postrzeganiu miasta przez jego mieszkańców”, a „uwagi zawarte w ankietach stanowią punkt wyjścia dla działań nie tylko agencji”.
To nie koniec zaskoczeń. Autorzy strategii twierdzą, że „Oleśnica posiada własne radio (Radio Oleśnica)”... I dodają, że radiowe programy i audycje „nie wykraczają poza kwestie istotne dla życia miast”. Aby nie wprowadzać dysonansu poznawczego wśród naszych czytelników wyjaśnijmy, że oczywiście żadnego Radia Oleśnica nie ma i nigdy nie było...
Jakie są propozycje Publiconu dla Oleśnicy? Agencja proponuje rezygnację z hasła „Miasto w dobrym stylu”. „Jest to slogan zły, ponieważ w minimalnym stopniu realizuje potencjał Oleśnicy - dobry styl to kategoria ogólna, w żaden sposób nie realizowana przez miasto, nie skupiająca się na celach Oleśnicy” - uważają autorzy strategii. Proponują w zamian: „Oleśnica zachwyca”. To hasło ma być używane najczęściej z rozszerzeniem: „Oleśnica rekreacyjnie/turystycznie/kulturalnie/rodzinnie zachwyca”. Z kolei hasło „Miasto wież i róż” Publicon chce wykorzystać do promowania szlaku historycznego miasta.
Kulturą mamy zachwycać poprzez takie imprezy jak Oleśnicki Wyskok, Dni Oleśnicy, Dni Europy, Próba Mikrofonu, Międzynarodowy Festiwal Organowy. Autorzy strategii proponują np., aby w 2009 roku Dni Europy odbywały się pod hasłem „Wioska czeska” (robocza nazwa). Miasto miałoby zorganizować wioskę, która wyglądałaby jak miniatura czeskiego państwa. W 2010 roku miałaby to być francuska wioska, a przewodnim hasłem byłoby sformułowanie - dodajmy wysoce niefortunne - „Oleśnica francusko zachwyca”...
Wśród pomysłów na „zachwycanie rodzinne” Publicon proponuje m.in. zabawę „W poszukiwaniu ukrytego skarbu”, czyli oleśnickie podchody. To konkurs sprawnościowy dla drużyn. „Każda organizacja działająca w Oleśnicy powinna wytypować swoich przedstawicieli, którzy walczyć będą o ukryty skarb. Wśród drużyn musi być obowiązkowo drużyna urzędników z Urzędu Miasta, będąca przykładem zaangażowania w lokalne rozgrywki sportowo-rekreacyjne. Z czasem podchody powinny być jedną z czołowych atrakcji podczas Dni Oleśnicy” - napisali autorzy strategii. Proponują też „konkurs na najbardziej nietypową rodzinę oleśnicką”.
W ramach strategii promocyjnej ma powstać portal internetowy www.olesnicazachwyca.pl, zachwalający dobre strony miasta. Publicon proponuje też zakup 4 bilbordów we Wrocławiu: 1. „Korki” - Oleśnica rodzinnie zachwyca - bilbord umieszczony na bardzo ruchliwym skrzyżowaniu (plac Grunwaldzki, Kazimierza Wielkiego); widok z góry na zakorkowane ulice miasta, jedno miejsce w korku puste, podpis: „Mieszkam w Oleśnicy”; 2. „Miasto wież i róż - Oleśnica turystów zachwyca - panorama miasta pokazana w okolicy wrocławskiego rynku (Ostrów Tumski), pokazanie np. bazyliki; 3. „Atol” - Oleśnica rekreacyjnie zachwyca”, aquapark i pokazane obok boisko, brak kolejek, spokój, podpis „Godzina korzystania z parku wodnego xx zł” (bilbord obok Wrocławskiego Parku Wodnego); 4. „Oleśnica kulturalnie zachwyca” (postawiony obok teatru) ze zdjęciem z jakiegoś koncertu w sali widowiskowej.
Agencja proponuje też kampanię opartą o motyw butów: Oleśnica stolicą pantofelka lub Oleśnica miastem buta. Hasła: „Z buta do Oleśnicy”, „Oleśnica pod pantoflem”. Święto buta miałoby być dwudniową imprezą, która „miałaby na celu budowanie wizerunku Oleśnicy jako stolicy obuwia na Dolnym Śląsku, a w późniejszym czasie w Polsce. Towarzyszące konkursy, zabawy i koncerty związane byłyby ściśle ze słowem but (w różnorodnej formie - obuwie, pantofle, kalosze). Imprezę rozpoczynałaby parada dzieci, które będą chciały się zaangażować w tworzenie siedmiomilowego buta. Podsumowaniem święta miałby być kostiumowy Bal Kopciuszka - impreza charytatywna dla władz regionalnych, dziennikarzy, ludzi biznesu oraz wszystkich zainteresowanych z regionu.
Imprezie towarzyszyłyby wystawy oraz pokazy: „Historia buta”, „But XXI wieku”, „Pokazy butów dla dzieci oraz dla dorosłych”, „W czym chodzi Oleśnica” - wystawa fotografii zrobionych przez mieszkańców Oleśnicy.
Teraz propozycje Publiconu ocenią oleśniccy radni. Założenia strategii mają też być poddane ocenie mieszkańców.

PLUSY OLEÅšNICY
1. Bliskość Wrocławia
2. Aquapark
3. Spokój, cisza
4. Niższe koszty życia
5. Dogodny dojazd
6. Brak korków

MINUSY OLEÅšNICY
1. Słaba więź mieszkańców z miastem
2. Bliskość Wrocławia
3. Kompleks małego miasta
4. Brak jednoznacznych skojarzeń z miastem
5. Imigracja zawodowa i mentalna
6. Miasto traktowane jako sypialnia

 
Skomentuj ten artykuł! (25)
designed by Rikonia
copyright by Panorama Oleśnicka
Polityka cookies
panoramaolesnicka@poczta.onet.pl panorama@dyskietka.pl tel. / fax +48 71 3149428
Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji oraz w celu usprawnienia funkcjonowania naszych witryn, korzystamy z technologii plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowanie na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji w Polityce Cookies
Zamknij X